tredje advent, planering inför nyår

helgen har gått undan liksom de flesta helger. har varit sjuk i helgen och med andra ord rätt hängig. så det blev en lugn, mysig hemmahelg med pojkvän, hund, film och lite tilltugg.

tredje advent. började inte så jättebra. jag var så grinig imorse, ibland förstår jag inte hur mina nära och kära står ut med mig. efter en stund gick det dock över och jag var mitt vanliga jag igen. vid 14.30 for jag och fredrik in till stan och jag påbörjade den erkände "nyårsklänningsjakten" inför årets nyårsafton som kommer firas med pojkvän, vänner och nya bekantskaper på cocktailparty hos min kusin i Stockholm. Självklart behöver jag den perfekta klänningen for the perfect evening.

Med hjälp av barndomsvännen Emma som jobbar på Zara hittade jag en jättefin, rätt enkel men elegant, svart klänning. tyvärr så var small för stort (det var dock ett angenämt problem) och xs fanns bara i brunt, typiskt. Det hade annars varit en superbra affär då klänningen bara kostade 399 kr!

Hittade även en klänning på Vision som jag blev helt såld på! En röd klänning av märket tiger, såå vacker! Hade dock inte tid att prova den och lika bra var väl kanske det då den kostade 1999 kr, vilket spräcker min budget totalt för närvarande.

Dagen avslutades med söndagsmiddag hos svärmor och svärfar, alltid lika angenämt. (men särskilt idag eftersom det serverades tacos!) Klänningsjakten kommer givet fortsätta ända fram till jul, och om jag har riktigt otur, ända fram till nyår! Imorgon ska jag gå och simma med Natalie, ska bli så skönt! Och vi hinner så sällan träffas nu, så det ska bli jättekul.

Nu ska jag googla lite mer på drinktips och så vidare till nyårshelgen och sedan försöka få lite skönhetssömn inför morgondagen. Sov gott fashionistas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback