Storstads news

Det här är Therése Löfgren skrivandes direkt från Huddinge C.

..Vaknade kl 09.58 med en katt i ansiktet av ett telefonsamtal från P. Bestämde mig för att jag var tillräckligt utvilad, knuffade bort Tipsy (katten i ansiktet) och gick upp och drack nybryggt kaffe med med favoritkusinen Affe som var hemma på lunch och som bor här i 10 dagar tills hans lägenhet är klar. (Shit vilket kollektiv det är här i huset just nu!!)

Har knappt hunnit vara här i 16 h och har redan fått veta att; S ska göra ett boob-job om 2 veckor (!), tjejerna har bokat en jorden-runt-resa med start 27 november, alla och bokstavligen alla (förutom Linda då förstås) har hunnit bli singlar under den korta tiden jag varit hemma i Sundsvall, Dunja har köpt en lägenhet och Effi (!) ska bli polis.

Och i utbyte har jag utelämnat mitt eget dokusåpa-liknande liv till allmän beskådning. Har dessutom hunnit vara "ner på byn.." som farmor så fint kallade det, och köpt den supersöta jackan som några av er röstade fram i ett tidigare inlägg. Kommer bli helt perfekt för blåsiga dagar med en coffee-to-go i höst!  Hade dessutom en club-rabatts-check på 20% som jag glatt utnyttjade.

Nu ska jag gå upp till farmor och fortsätta se på "Våra bästa år" i väntan på att Sofia slutar jobba så jag & Linda kan åka in till stan för att möta henne över en fika och lite mer av det senaste skvallret.

Ps. Köpenhamn imorgon, tillbaka i Sthlm på söndag. Bloggar nånting mer då. Och för er som undrar så är jag tillbaka i Sundsvalls runt den 1 sept. Ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback