Vad dolde egentligen julklappspapperet?

JA! Vänner! Äntligen kommer det vi alla väntat på. Ni väntat på. Det stora avslöjandet. Vad fanns egentligen under julgranen (som är rent fiktiv, eftersom mormor tycker det är för jobbigt att ha en!) hos familjen Löfgren / Hedqvist på juleaftonen (som en gång firades till minnet av Jesu födelse) år 2007?


I juleklapp fick jag världens bästa saker som var:

En lyxig 65 liters Haglöfs backpack till resan där ja kommer få plats med alla mina saker jag alltid måste ha med mig. (Dock inte gitarren. Jag köper en ny på plats!)
Nya satinsängkläder, röda (Ja, jag gillar att glida runt i sängen)
Handdukar, röda  
En pläd, mjuk & röd med vita snöflingor (allt det röda är nog en reaktion från släkten på mitt tjat om att jag äger för lite julsaker)
Smink från min storasyster Victoria (som även innehöll en Lip-plumber, förra året fick jag en sminkväska med texten "Lippgloss Bitch"...)
Pengar (Eftersom alla i släkten är kommunister och inte gärna ger bort saker.)
En sidenpyjamas (Mormor gillar inte tanken på att jag sover naken)
En förgylld penna med texten Rättspsyk (Chefen ville att jag skulle ha något att vara stolt över!)

Med andra ord, en alldeles förträfflig jul för en matrealistisk 19-åring.
 
Ps. Det är inte mina elaka tvillingsyster som är mycket roligare än jag som har tagit över bloggen. Bara jag som är trött efter juldagens vilda västern och snart ska åka och jobba natt..

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, frågar man inget får man inget veta :P
Imorn är det personalfest för mig och mina kollegor, jobbar på en nattklubb så vi får inte festa så mkt, missar stora festdagar som jul å annandan osv så imorn stänger vi hela stället och så festar vi ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback