Att tvätta.

BRF Selångerhus 1. Tvätt-tider. Pass 3 kl 17-22. Therése Löfgren.

- Jag Hatar. Att tvätta.
Först ska man bära den tunga, idag jättetunga, tvättkorgen ner i tvättstugan. Sen slänga i så mycket tvätt som får plats. Sen ut med skiten igen. Dags att hänga upp på tvättlinor i torkrummet. Sedan ska den tvätten som inte fick plats in i tvättmaskinerna. För att hela proceduren ska börja om och upprepas igen. Tills torkrummet blir fullt. Då kan man inte hänga mer tvätt där. Då får man bära upp den vanligtvis drypande tvätten till lägenheten. Och hänga den där. För att sedan gå ner i tvättstugan igen. Och hämta upp den förhoppningsvis nu torra tvätten.

Andra saker jag hatar är till exempel dammsuga. Skura. Nämnde jag städa? Och laga mat.
..Det blir nog aldrig någon rekorderlig hemmafru av mig. Jag nöjer mig med att bevaka de om något desperata hemmafruarna på kanal 5 kl 21.

Kommentarer
Postat av: Marika

Hej Tessa!
Hur kan du göra så snygg block. Jag har hoppat hit och dit på min bloggsida för att klura ut hur man bär sig åt men jag förstår inte. Jag vill också ha en så tjusig sida.
Moas Mamma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback