Fan fan fan.. /part 2

Tills livet skiljer oss åt

-  en berättelse om tvåsamhet.


 

Jonas Gardell skrev en gång "För allting faller. Förr eller senare faller allt." Ibland tror jag att han har rätt. I en tid då allt fler skiljer sig och otrohet vardagligen bagatelliseras över en caffe latte på Wayne's ställer jag mig frågan: Är evig kärlek ute?


Gårdagens "Tills döden skiljer oss åt" tycks idag ha ersatts av ett halvhjärtat "Tills livet skiljer oss åt". Som om vi innerst inne redan vet på förhand att det inte finns några garantier för att vår kärlek ska hålla livet ut.


Vi spenderar hela våra liv i sökandet efter den Stora Kärleken. Men hur vet vi att vi hittat rätt? Med ca 6.650 miljarder människor på jorden är oddsen att det alltid kommer finnas någon som passar oss bättre. Det är så lätt att tro att gräset är grönare på andra sidan. Så lätt att ge upp för tidigt. Så lätt att tappa tron. Att bli osäker. Är det kanske när vi slutat leta, som vi säkert vet att vi äntligen hittat den som är oss ämnad?


Hoppet om att älskande par a'la Romeo och Julia - och äkta kärlek -  inte bara existerar i sagans värld lever ännu kvar i mig. Och vem vet? Kanske springer jag på min Mr. Right redan imorgon. 
..Bara jag inte redan sprungit förbi honom..?

"-Fan, fan, fan, det skulle vart du.."


Kommentarer
Postat av: FashionWay

Du är välkommen att bli medlem i www.FashionWay.se

Postat av: Isabelle

Ok, nu vet jag vad felet är. Förmodligen är min skärm hemma bredare men nu sitter ja hos jockes bror o på hans dator ser jag det som du ser det. Jag måste förminska bilden så kommer de ordna sig sen! :)

2007-10-17 @ 21:33:32
URL: http://bellita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback