Vi är nästan vackra om man kisar..

Väcktes kl 10.24 av rapportering från Fredrik om att Jonas (Gardell såklart) var på Tv4. Jag klev genast upp och slog på Tvn. Kokade lite thé och hade morgonmys i soffan medans jag med alla sinnen bejakade diskussionen om dagens skönhetsideal. Det sas, som alltid när Jonas är med i spelet, en hel del kloka saker. Bla gillade jag hans utlägg om att det endast är människor med en spricka i fasaden som är mottagliga för närmanden av Gud och andra människor.

Programmet avslutades med ett framträdande av Jonas med låten "Kom blunda med mig". En slående text.

Sitter för övrigt och är lite måndags-filosofisk och lyssnar på fantastiska Lasse W. Det sas en gång i en film att "den enda viktiga filosofiska frågan är huruvida man ska ta självmord eller inte, så jag antar att jag är filosof." Å andra sidan tror jag det var filmen ""The number 23".. filmen var i min ögon kanske inte direkt en hit. Så det gäller ju alltså att sålla bland all information. Att välja vad och vilka man ska lyssna till, och vad man ska blunda för.


Två stora svenska förebilder.

image85image86


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback