a night in the studio

Vid 18 kom S och hämtade mig igår. Vi åkte hem till honom på en kort "grande tour" av huset innan vi satte igång. Gick ner till studion och lyssnade igenom lite gammalt material som han gjort tillsammans med andra. En del hade jag hört tidigare, annat var för mig helt nytt. Efter det var min tur. Give and receive, ni vet.. 
Drog två låtar rakt av och sedan var det klart. Han gillade mig! Ett vagt Halleluja ekade i mitt inre! Med andra ord satte vi igång nästan direkt. Vi spelade till och med in en del igår, av låten som jag haft hemma ungefär en vecka nu. Mer som test, både texten och musiken ska bearbetas. Men hur kul som helst! Vi ska träffas igen på torsdag och fortsätta projektet. Känner på mig att det kan bli en riktigt spännande höst!

Det visade sig även att världen är bra liten. Eller. Så är bara Sundsvall litet. Jag tippar mer på det sistnämnda. However, så kan man väl säga att det bara är slumpen som avgjort att jag & S inte stött ihop tidigare i livet. Det visade sig nämligen efter ett samtal till hans mamma, att hon kände min pappa samt mina systrars mamma. Väl dessutom. Isn't it ironic.

Kommentarer
Postat av: svenskk

Du, hur har du fått dit den där almanackan på sidan vid bloggen? (A) Jag har sett fler som har det och jag har alltid undrat hur man får dit den. :p

Postat av: Therése

Almanackan på sidan bara fanns där, haha. tror att den ingår i stilmallen jag valt? så om du har en egen-designad blogg har jag tyvärr ingen aning!

2007-09-26 @ 20:43:11
URL: http://Cbradshaw.blogg.se/
Postat av: svenskk

Men vad konstigt, jag har samma stilmall som dig och när jag skapade min blogg så fanns den inte där? :/ Kan du typ inte skicka dina stilmall koder eller något? :/

2007-09-28 @ 00:01:57
URL: http://sannasvenskk.blogg.se
Postat av: Jasse/Mimi/Sötsakbloggen

jag återkommer, kul att läsa om studiotid mm ju! hälsningar Jasse/ numera jönköpingbo =)

2007-10-08 @ 14:22:54
URL: http://sotsak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback