Blåbärsplockning...VA!?!

Efter 10 år av tystnad så vaknade åter polacken i mig.

Således styrde jag min kosa ut i skogen i förmiddags. Svettig, blå om fingrar och läppar (av allt smygätande förstås!) och med spindelväv i håret gav jag mig ut på blåbärsjakt! Beckis studsade fram genom Dyråsandskogarna vid min sida. Åt alla blåbärskvistar hon kom över medan jag sjöng för glatta livet "MORS LILLA THESSAN I SKOOGEN GICK. SVETTIG I PANNAN OCH MYGGOR I BLICK."

Massor av blåbär blev det i alla fall till sist. Lycklig över min blåbärsvinst for jag hem till stan och ägnade eftermiddagen åt något ännu trevligare. Som blåbärsrensning.

....Vad är det dom händer????



Kommentarer
Postat av: Fredrik Backlund

Du förvandlas.

Till en liten gammal tant.



Det är sant. :O

Postat av: Mamma

Såg inte att dom var så där fina. Själv rensar jag lingon skratt...

2008-08-23 @ 20:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback