Kingdom of Cambodja

2 natter i Bangkok samt 3 natter i Siem Reap (Cambodja) har passerat. I skrivande stund sitter jag pa Royal Guesthouse egna internetcafe i huvudstaden Phnom Penh.


Siem Reap var det maktigaste jag varit med om. En valdig  massa fattigdom, kultur och historia. Var ut med bat pa the flotaing Village och det jag sag pa vagen dit maste man helt enkelt se med egna ogon for att forsta. De manniskor vi ser dagligen i dokumentarena pa TV hemma, dessa manniskor har jag traffat. 

En skon Kanadensare (Jason) och en spanjack (John) bodde pa samma Guesthouse som oss i Siem Reap. Vi bestamde oss for att dra pa en kambodjansk nattklubb for nagra dagar sedan som heter Zone 1. Och tror ni inte att jag traffar en gammal killkompis fran Sundsvall dar? Jag menar. Hur hoga ar oddsen for det i den lilla lilla staden i Kambodja? Ibland slar det mig att varlden faktiskt inte ar sa stor. John (spanjacken) bestamde sig foresten for att haka pa oss sa han ar har med oss i Phnom Penh nu ocksa.

Igar besokte vi templena Angkor Wat (Ett utav det 7 underverken), Angkor Thoms samt Ta Prom (dar dom spelade in Tombraider med Angelina Jolie ni vet!!) Solnedgangen fran Angkor Wat var riktigt haftig. Som en stor blodapelsin som helt plotsligt foll fran himlen och delades pa mitten. Jattekonstigt ljus pga allt damm har ocksa. Traffade 3 stortskona mexicanare dar i Angkor Wat: Nicolai, Lino och Diego som hangde med oss tills imorse nar vi akte vidare. De ska mota upp oss i Vietnam om 4-5 dagarar det tankt. Sa nu ar jag bjuden till Mexico i host ocksa. Kanske drar ivag i 2 manader och filar lite pa spanskan, vem vet? haha.

Tog foresten min forsta varmdusch pa en manad idag. Det var G! So long Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback