Recension Hedbergskas vårshow 2009

I fredags efter jobbet drog jag & X och mötte Moa och hennes syster Tove på Hedbergska för att se årets vårshow som hålls av esteterna. Måste erkänna att det kändes som om man hela tiden satt och väntade på att det skulle tända till - men det gjorde liksom aldrig det. Om det var publiken som inte lyckades tända artisterna eller tvärtom är lite svårt att säga, men detta  var helt klart den lamaste fredagskvälls-föreställningen jag någonsin sett på en Es-show. Dock var det ur rent musikalisk synpunk som vanligt jättebra. (Ett extra plus i kanten till dem som skötte ljudet i år!) Några insatser som imponerade särskilt var Paulina Allberg som bondbrud & Matilda Åström med finalnumret - Fame! Och icke att förglömma alla som var med och dansade Charleston - en fantastisk humörhöjare! Överlag en trevlig stund med varierande och bra låt-uppställning, många bra dansinsatser & gitarrsolon.
Men vad jag undrar är: var fanns explosiviteten?



(Hippieklädd kör i låten Aquarius. Bild lånad från Dagbladet.)


Kommentarer
Postat av: Fredrik Backlund

Jag saknade någon riktigt topp också eller nått som fick en att rysa till. Synd. Men jag måste fråga en sak. Varför skriver du X och inte ett vanligt namn? Eller det kanske är en robot som heter X? :O

Postat av: moa

jag håller helt med din recension thessa! jag kunde inte beskrivit det bättre. och ljudet minsann, har Stormen gått en ljudkurs hos micke kanske :P

2009-02-03 @ 11:29:29
URL: http://msnorton.blogg.se/
Postat av: Mathilda Åström

Sökte på vårshowen på google och fann denna recension:) Kul att någon äntligen vågar vara ärlig, Dagbladet och ST ska alltid vara så överdrivet positiva när dom recenserar oss... Men blev i alla fall glad att jag fick ett plus kanten! Har du gått estet förut?

2009-02-13 @ 22:20:48
URL: http://mathildaastrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback