It's Snowtime Baby...

Snökaos. Det händer varje år men ändå blir jag alltid lika förvånad över detta upprepade så kallade södra norrlands fenomen. Snökaoset alltså. Du går och lägger dig på tisdag kväll och tror att allt ska vara som vanligt när du vaknar på onsdag morgon. Men icke. Istället kliver du utanför dörren och inser att hela din värld vänts upp-och-ned. Gud mjällar och jag får kämpa likt barnen från frosmofjället för att ta mig upp till RPK Syd. När jag inser att det här är vad jag kan förvänta mig dom närmsta 9 månaderna vill jag bara låsa in mig själv och min fina pojkvän. Tända ljus som doftar kanel och pepparkaka. Koka varm choklad med vispgrädde på toppen. Och hyra julfilmer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback