we all look for something..

Ida Scott Taylor once wrote: "Do not look back and grieve over the past, for it is gone; and do not be troubled about the future, for it has not yet come. Live in the present, and make it so beautiful that it will be worth remembering."

couldn't sleep, so i figured.. i'd just write. sitter och dricker kaffe, har redan druckit way too much, men ibland gör man saker man inte borde.
"..live in the present and make it so beautiful it'll be worth remembering." you're really the one thing that makes it beautiful. my present. you really are. jag har ingen aning om hur livet skulle vara utan dig numera. det känns ju som om du alltid stått vid min sida, som om det alltid varit du och jag. Fredrik, you're the guy for me. "The perfect couple." Jag önskar att jag kunde lova att det alltid kommer vara så. Att det vi har kommer vara tills döden skiljer oss åt. men allt jag kan lova är idag and life has funny ways..

Thing is.. en vän till mig sa en gång att jag alltid har tillhört någon annan. att hon inte kunde minnas att jag någon gång bara haft en kille i mitt liv. det fick mig att fundera en del. är det verkligen så? sitter jag fast i det förfluta? och tror jag alltid att gräset är grönare på andra sidan? ..på sätt och vis är det nog så. in other ways it isn't. Jag har alltid kastat mig in i kärlek, gått på känslan, fallit för passionen, carpe diem! Alltid varit rädd att jag ska vakna om 5 år och upptäcka att jag gått miste om något.. och jag är en så fruktansvärt känslomässig person. Och ibland är det svårt att skilja på passion och kärlek..ibland fastnar jag i det förflutna. Det som var. Det som kändes så fruktansvärt mycket då, att jag får för mig att jag fortfarande är där i det förflutna. Med den förflutna personen. Att jag står där och stampar. När jag egentligen är här. Idag. Med dig. Men tanken på att det vi har skulle raseras pga att jag inte vågar satsa allt, jag står inte ut med den. i just don't know why it's like i always have to keep my options open. Ibland tvekar jag, det erkänner jag. men.. det är ju du som tar emot mig när jag faller, du som alltid finns där vad jag än gör. och jag älskar dig Fredrik, jag gör verkligen det.

"Beauty queen of only eighteen She had some trouble with herselfHe was always there to help herShe always belonged to someone else

Tap on my window, knock on my door

I want to make you feel beautifulI know I tend to get so insecureIt doesn't matter anymore It's not always rainbows and butterfliesIt's compromise that moves us alongMy heart is full and my door's always openYou come anytime you want"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback