things to come!

21.27

come what may.. or?!

updates: Min alla-hjärtans dag-överraskning i fredags blev helt lyckad! Jag lagade lite mat, klädde upp mig, och hade gjort i ordning lite mys i lägenheten samt köpt lite roliga alla-hjärtans-dag presenter till Fredrik. När han kom hem hit så var det första han såg en stor röd skylt i mitt fönster där det stod "Jag älskar dig fredrik". Och han klagade verkligen inte på det som återstod av kvällens överraskningar. Det blev kort sagt en jättemysig kväll!  

Min förkylning vill fortfarande inte släppa taget helt, men jag stålsatte mig och gick och jobbade idag trots allt. det tål att sägas igen. Pengar - man blir lycklig om man har mycket. det vet vi ju alla! Åtminstone alla vars största intresse är att shoppa. Jobbar återigen imorgon 7.30-16.00 på solgläntan. Sedan måste jag till Apoteket (interesting shopping? big NO NO) och hämta ut ögondroppar. har lyckats få ett sår på hornhinnan så Fredriks mamma (som är ögonläkare) skrev ut ett recept till mig.

På torsdag bär det av till Vemdalen med Sundsvalls Simsällskap för tredje året irad!  Det är ett helt galet skönt gäng jag ska åka med, så jag ser fram emot resan med höga förväntningar. Tors-sön blir vi borta. Och alla tycker vi väl att det är skönt att få komma bort ifrån alla på "hemmaplan" ibland?! Jag ser hur som helst fram emot fyra dagars semester med snö, sol och fest i gott sällskap!

Det enda tråkiga med resan är att det blir två veckor tills jag får träffa Fredirk igen. Eftersom han som bekant bara är hemma under helgerna. Men peppar peppar, inte långt kvar tills han muckar nu! Och dessutom inte särskilt långt kvar till Kadettbalen, som äger rum första helgen i juni! Jag längtar som en galning och är självklart på jakt efter den PERFEKTA klänningen. Så, om du som läser detta, råkar vara sömmerska  och är sugen på att tjäna lite extra pengar är du välkommen att höra av dig!

Eftersom jag har insett nu att tiden tills Fredrik muckar kommer gå rätt fort, har jag ännu en gång drabbats av lite framtidsångest. Fast, av nån anledning överväger känslan av framtidstro och förväntningarna på den här sommaren och hösten som kommer verkar bara stiga och stiga!

Värt att nämna är också att jag idag på jobbet, träffade en jättetrevlig tjej vid namn Elina. Hon är också vikarie på Solgläntan men vi har inte träffats tidigare. Jag älskar att träffa nya människor (i synnerhet när de är trevliga). Hon lovade dessutom att lämna ett gott ord om mig till sin chef på hennes andra jobb. Så jag ska dit på onsdag och presentera mig och lämna Cv tänkte jag. Toppen! (:

Nu ska jag fortsätta dricka mitt thé, hänga lite på internet och sedan försöka avsluta med ytterligare några kapitel i boken jag läser nu innan jag släcker för kvällen.

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback