We all look for something

En vän sa till mig för inte så längesen att det kändes som om vi alla gick framåt, vidare, utom hon. Som om vi andra bockade av våran to-do-list steg för steg medan hon stod kvar. Stampades på samma plats. Fast. Många har valt riktning; börjat studera, någon har skaffat barn och bildat familj, jag är ute och reser.

Men jag ser det annorlunda. Alla söker vi efter nyckeln. Något eller någon som ska förklara för oss. Ge oss meningen med allt. För mig känns det som om varje steg jag tar, varje beslut jag fattar, varje chans jag tar och varje sak jag väljer borta räknas. Som om allting just precis nu är extra viktigt. För framtiden. Som om varje kapitel jag skriver idag är det som kommer att påverka och avgöra mitt bokslut.

Det sägs att  vi dör som vi föds, nakna och ensamma. Så jag finner mig själv letandes. Efter någonting som jag ännu inte riktigt vet vad det är. Meningen med livet. Finner vi vägen till lycka genom människorna vi väljer att älska? Eller uppnås den enbart genom prestation? Och vad händer om vi misslyckas? Eller aldrig nånsin blir älskade på riktigt? Vad händer då?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej :)

hoppas allt är bra

tänkte tipsa om att jag har 2 tävlingar



En te tävling och en tävling där jag lottar ut 2 biobiljetter.

hoppas du vill vara med.



www.enlitentax.blogg.se

2008-10-16 @ 20:11:18
Postat av: My

Tjena, besök min miljöblogg! Såklart innehåller den inte bara miljö, utan även endel andra roligheter också. Som idag var jag på en stor gymnasiemässa och deltog, kika på de roliga bilderna jag tog där! Ha det bra

2008-10-16 @ 20:11:48
URL: http://birch.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback