Ett är hopp och ett är tro och ett är skit

Så trött att jag inte är på riktigt men liksom ändå inte kommer mig för att sova. Som om jag väntade på något. Som om jag ständigt väntar. Och som om det är denna ständiga väntan som står i mellan oss. Mig och livet.
- Vad är det du väntar på? undrar du. - Sanningen, svarar jag. Om man inget frågar får man inget veta sa alltid mormor. Och jag kom mig liksom aldrig för att fråga. Kanske hade det varit enklare nu. Aldrig då. Det är just det att det är först efteråt. När det är för sent att göra om. Så går en dag ur vårt liv och kommer aldrig åter.. För sent att förändra. Man står på sidan av och tänker om och tänker men. Det som sagts har sagts och det som gjorts har gjorts och kan aldrig göras ogjort. Om man inget frågar får man inget veta. Hon har så rätt min mormor.


(Thecobrasnake)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback