Krönika: Insikten. (original version)

Ja. Eftersom det blev ett sådant rabalder kring min krönika så har ni nu här, som utlovat, mitt orginal. Den publicerade (kapade) versionen finner ni sedan HÄR. Läs, jämför, hylla, klaga. Hit me hard!


Insikten

 

(..Vaknar kl 02.53 av att jag inte kan sova. Då plötsligt slår det mig.. Jag ska skriva en krönika!)


Under mitt 19 år korta liv har jag träffat många killar. Vi snackar oräkneligen många. Vissa möten angenäma, andra kan man snarare kalla för "ett jävla oflyt". Idag finner jag det här med sex, kärlek och relationer vara en hel vetenskap. Jag ser en märkbar förändring hos mig själv som speglas i vilka jag numer väljer att träffa. Alltså, tyvärr. Jag faller inte längre för random guys med påklistrade leenden som försöker få med mig hem med någon sjaskigt klyschig kommentar om att "jag har de vackraste ögonen han någonsin sett".


Kanske kräver jag för mycket, när jag säger att ett vackert ansikte och ett bländande leende inte räcker. There's gotta be more to it than that! Jag letar efter en man med båda fötterna på jorden, med en karisma och en utstrålning som får klockorna att stanna. Någon som är på samma nivå som jag. Någon att munhuggas med. Någon som kan sätta mig på plats med en sådan slagfärdighet att det helt enkelt inte finns en kommentar i världen som kan stå till mitt försvar.


Nedan följer några gyllene regler du absolut bör följa om du vill få mig på fall:


  1. Kom ALDRIG aldrig med påståendet att "jag tror du och jag är ganska lika", när vi känt varandra i exakt 5 dygn och 28 h. Tro mig baby - Du har ingen aning om vad jag går för.

  1. Prata under inga som helst omständigheter om ditt ex. Eller någon annan tjej du träffat heller för den delen. Hade jag varit det minsta intresserad hade jag frågat, okej?

  1. Spela inte svårfångad men var inte för intresserad. A) Spelar du (för) svårfångad ledsnar jag. För nej, jag kommer verkligen aldrig krypa på mina bara knän för att få ditt nummer. B) Snälla. Gör inga desperata försök att få min uppmärksamhet. Det kommer sluta med att jag avfärdar dig som "killen som givit sig på varenda levande (och eventuellt död) varelse i rummet utan att få napp."

  1. Berätta inte att rosorna du köpte till mig faktiskt kostade dig hela 22 kr. För, tro det eller ej, så vill jag verkligen inte veta varken mitt - eller rosornas - värde i kronor.

Kanske tycker ni att det jag skriver är väl hårt. Å andra sidan ska man kanske inte ta det på så stort allvar. Det, som är skrivet av en tjej, som förväxlade Gud med Jonas Gardell när hon för första gången såg ljuset.. och vaknade av att någon tände taklampan. 


Av: Therése Löfgren

Kommentarer
Postat av: Fredrik Backlund

Du vet visst att jag har fel och brister ^^ Men tack ändå. Super-sauron! Jag ringer dig ikväll när jag slutat jobba. Så dont you somna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback