"när allt känns hopplöst, ring mamma."

Det är ett begrepp som faktiskt är sant. Så det tog jag och gjorde i onsdags, när jag vaknade och bokstavligen mådde piss. Hade feber, värk i hela kroppen och halsen, samt en hosta som inte var av denna jord.

Fortare än kvickt kom mamma till min undsättning :) Hon hämtade mig hemma och tog med mig hem till Hemmanet. Här har jag nu varit sedan dess och blivit ompysslad precis som man blev när man var liten. Jag har verkligen behövt det. Har legat i 40 graders feber och kan verkligen inte minnas sist jag varit så dålig, måste vara runt 10 år sedan. I alla fall så fick jag igår klarhet i att jag har halsfluss, så nu äter jag pencillin i 10 dagar. Rätt skönt ändå att det var halsfluss, för då kan man ju som sagt få antibiotika så man blir mycket piggare rätt snabbt.

Jag har bestämt mig för att jag ska jobba imorgon i alla fall (10-21). Mamma gillade inte idén eftersom jag fortfarande är genomförkyld, men jag klarar inte av att gå hemma längre. Jag vill verkligen till jobbet. Har ju inte jobbat på tre veckor nu nästan, eftersom jag hade två veckors storstads-semester, helt fab! och sedan blev sjuk direkt efter.

jaja, enough for now. ska lägga till mig i soffan och se "Underbara, älskade" med underbara skådisen Mikael Nyqvist! Hej så länge!

Dagens visdom: "It is foolish to fear what you cannot avoid."

Delar min favoritbild från Köpenhamn med er läsare, in case nån av er inte har Facebook!.
(Jag kallar den; "Livet från den danska sidan." )

image61


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback